برج های دوقلوی پتروناس

شاید اولین چیزی که در سفر به کشور مالزی نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب کند، برج های دوقلوی پتروناس (The Petronas Towers) باشد که تلفیقی هنرمندانه از آهن و شیشه را به نمایش گذاشته است. برج های دوقلوی پتروناس یکی از بزرگترین آسمان خراش های مالزی است و در شهر کوالالامپور واقع شده است. ارتفاع این برج 452 متر است و دارای 88 طبقه و 78 آسانسور است و توسط یک معمار آرژانتینی به نام سزار پلی ساخته شده است. این دو برج به شکلی زیبا در طبقات 41 و 42 به هم متصل شده اند و معماری داخلی این برج ها همانند نمای بیرونی آن تحسین برانگیز است و از فرهنگ و هنر مالزی الهام گرفته شده است. این برج ها در پایین ترین طبقه به وسیله مرکز خرید Suria KLCC به هم مرتبط می شوند. این آسمان خراش از امکانات تفریحی و دیدنی متنوعی مانند زمین بازی کودکان، سالن های ورزشی, سالن های کنفرانس، پیست پیاده روی و دوچرخه سواری، پارک KLCC و آکواریوم برخوردار است و در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشد.

کاله ایچی آنتالیا

کاله ایچی آنتالیا (Kaleici) به معنی داخل قلعه، مرکز تاریخی این شهر است و یک مرکز تفریحی معروف در آنتالیا می باشد که در امتداد ساحل قرار دارد که با دیوار های بلند و قدیمی محاصره شده است. ساخت این ناحیه به دوران امپراطوری روم باز می گردد که برای محافظت از بندر در برابر مهاجمان ساخته شده است. قسمت شمالی کاله ایچی دارای رستوران و مغازه های متنوعی است که بازدید کننده های بسیاری دارد و به همین دلیل بسیار شلوغ است. بخش کلین جان سالار قسمت زیبا تر و خلوت تر این بنا می باشد. در مجاورت این قلعه، بندری وجود دارد که از بندرهای معروف ترکیه به شمار می آید که از امکانات و خدمات رفاهی کاملی برخوردار است. در این بندر صبح ها می توان قایق سواری کرد و عصرها از تفریحات دیگر آن لذت برد و لحظات به یاد ماندنی را سپری کرد.

آب نمای دبی

آب نمای دبی (wild wadi water park) بزرگ ترین آب نمای رقصانِ موزیکال در جهان است که از برترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود و رکورددار بلندترین فواره های دنیاست. این آب نما به دلیل نزدیکی به مرکز خرید دبی مال و برج خلیفه، همه روزه بازدید کننده های زیادی را به خود می بیند. این آب نما بر روی دریاچه ی برج خلیفه ساخته شده است و در ساخت آن از 6600 لامپ و چراغ مختلف در 25 رنگ مختلف استفاده شده است و دارای طرحی منحصر به فرد است که آب را در طرح ها و مدل های مختلف تا ارتفاعات قابل توجهی پرتاب می کند. این آب نما با نورافشانی و اجرای هماهنگ نور و موسیقی همراه است. موسیقی هایی مانند "تریلر" مایکل جکسون، "شب های طولانی" لیونل ریچی، "موقع خداحافظی" از آندریا برکلی، "امواج" اثر بیژن مرتضوی. این نمایش ها معمولا رایگان بوده و از تمام نقاط دیره قایل رویت است. 

مالزی



مالزی یکی از توسعه یافته ­ترین کشورهای جنوب شرقی آسیاست که لقب تمام آسیا (Truly Asia) را به خود گرفته از جاذبه ­های گردشگری متنوعی برخوردار است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. کوالالامپور بزرگترین شهر این کشور و پایتخت آن می­ باشد. مالزی به دلیل نزدیکی به خط استوا، آب و هوایی استوایی ویکنواخت دارد و از تنوع آب و هوایی برخوردار نیست. در این کشور همیشه تابستان است با دمایی بین 21 تا 32 درجه سانتی گراد. مالزی دارای جنگل­ های همیشه سبز با گونه­ های متنوعی از پرندگان و حیوانات، کوهستان ­های جنگلی، غارهای طبیعی و آبشارهای دلپذیر است که توجه بسیاری از علاقمندان به طبیعت و گردشگران را به خود جلب کرده است. از جاذبه ­های گردشگری مالزی می ­توان از برج ­های دوقلوی پتروناس، آکواریوم klcc کوالالامپور، بلندی­ های گنتینگ، پارک آبی سان­وِی، باغ پرندگان لنکاوی، غار میمون­ ها، پوتراجایا و پارک شبانه روزی سافاری نام برد.


 


در مالزی انواع غذاها از سرتاسر جهان یافت می ­شود و در واقع، فرهنگ­ های مختلف غذایی به بهترین شکل ترکیب شده و می­توان انواع غذاهای شرقی و غربی را در این کشور تجربه کرد. غذاهای محلی مالزی اغلب تند هستند که از معروف­ترین آن­ها می­توان به ناسی لماک (Nasi Lemak)، آسام لاکسا (َAssam Laksa)، ساتای (Satay)، روتی جالا (Roti jala)، برگ موز (Banana Leaf)، برنج پخته، موز سوخاری و چیلی پن می (chili pan mee)  نام برد. تنوع مختلف غذایی در مالزی، این کشور را به بهشتی برای دوستداران غذا تبدیل کرده ­است.



رقص ها و موسیقی های جذاب مالزی، نشان از میراث چند فرهنگی و چند قومیتی دارد . مانند رقص­ های بومیان مالاآیی، رقص فولکوریک جوگت که از محبوب­ترین رقص­ های سنتی و فولکوریک در مالزی است که در جشن­ های فرهنگی و مراسم عروسی اجرا می­ شود، مک یونگ که نوعی تئاتر سنتی مالایی است، رقص سنتی زیپنن، رقص اژدها و کودا کیانگ. همچنین مالزی دارای دو ارکستر سنتی گاملان و نوبت است و کمپانگ، گامبوس و ریانا اویی از جمله آلات موسیقی این کشور است.