دریاچه اوباری، دریاچه ای در دل کویر لیبی

جایی در دنیا وجود دارد که در آن هم می توان قایق سوار شد و هم مناظر کویر را تماشا کرد. دریاچه اوباری، مکانی وسیع از شن های مرتفع در منطقه ی "فزان" در جنوب غربی لیبی است. این منطقه کاملا گرم و بیابانی است که در دل کویر سوزان آن دریاچه ای قرار گرفته است که پدیده ای شگفت انگیز و از مهم ترین جاذبه های گردشگری لیبی است. در حدود 200.000 سال پیش منطقه فزان، پر بارن و حاصلخیز بود و این دریاچه به بالاترین اندازه خود یعنی 120000 کیلومتر مربع می رسید. اما بر اثر تغییرات آب و هوایی، این ناحیه که در واقع بخشی از ساهارا می باشد، به مرور خشک شد و بین 3000 تا 5000 سال قبل، کم کم تبخیر شد و امروزه به شکل دریاچه ای در دل کویر است. دور تا دور دریاچه اوباری از درختان و گیاهان سرسبز پوشیده شده است که از آب دریاچه تفذیه می کنند اما کمب که از دریاچه دور می شویم به شن های داغ و سوزان می رسیم. این دریاچه با چشم انداز فوق العاده خود، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است و علاوه بر این از اهمیت باستان شناسی بالایی برخوردار است.

پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان در بخش اروپایی استانبول واقع شده و پارکی تاریخی و از قدیمی ترین پارک های این شهر است که محلی برای برگزاری فستیوال و مکانی بی نظیر برای بازدید است. این پارک مملو از گل های لاله است که هر ساله در ماه آوریل در جشنواره لاله استانبول گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. پارک امیرگان استانبول با قدمتی 300 ساله دارای چند عمارت چوبی تاریخی می باشد و این عمارت ها امروزه به عنوان رستوران و کافه مورد استفاده قرار می گیرند. عمارت زرد که پایه ی اصلی پارک امیرگان می باشد خانه بزرگ چوبی به شکل کلبه است که ویژگی های معماری عثمانی را به نمایش می گذارد. عمارت صورتی رنگ هم با از ویژگی معماری عثمانی برخوردار است و به عنوان کافه پذیرای بازدید کننده هاست و همچنین برای مراسم عروسی یا دیگر جشن ها مورد استفاده قرار می گیرد و عمارت سفید که در نزدیکی عمارت زرد قرار دارد، سومین عمارت پارک امیرگان است که با سبکی نئوکلاسیک در 2 طبقه ساخته شده است که به عنوان کافه تریا و رستوران مورد استفاده قرار می گیرد. در این پارک درختان مختلفی مانند کاج سنگی، کاج حلب، بلوط مجار، درخت چهل سکه، سرو لبنانی، چنار، سرو هیمالیایی، صنوبر آبی، درخت کافور و بسیاری دیگر از گونه های گیاهی یافت می شود. این پارک همه روزه از ساعت 7 صبح تا 22:30 باز است و بازدید از آن کاملا رایگان است.

ایستگاه قطاری که به موزه تبدیل شد

ایستگاه قطار پاریس در سال 1939 به دلیل اینکه دیگر برای قطارهای نسل جدید مناسب نبود، تغییر کاربری داد و امروزه به موزه تبدیل شده است. موزه ای با نام اورسی که در آن مجموعه ای هنری از سبک امپرسیونیسم نگهداری می شود. این سبک هنری مبتنی بر نشان دادن دریافت و برداشت مستقیم هنرمند از دیده های زودگذر با به کار بردن لخته رنگ های تجزیه شده برای نمایش لرزش های نور خورشید است. در موزه ارسی آثار هنرمندان معروفی همچون کلو مونه و رنوار به چشم می خورد. این موزه امروزه به یکی از مناطق گردشگری پاریس تبدیل شده و پذیرای گردشگران بسیاری است.